söndag 20 januari 2013

Att skriva med glädje av Kim M. Kimselius

En bok jag har funnit väldigt användbar nu när jag har startat förlag är "Att skriva med glädje" av Kim M. Kimselius. 

Att starta förlag är inte direkt enkelt. Det är mycket saker man behöver veta och ta reda på. Oftast sådant som inte är lätt att hitta svar på.

Jag träffade Kim på Bokmässan i Göteborg förra året och köpte boken. Den är helt klart värd pengarna, kan jag lova. 

I boken fann jag svar på mycket jag grubblade över. Det är skönt att ha en bok att vända sig till och snabbt slå upp svaret istället för att leta på nätet i flera timmar eller ringa/e-maila runt. 

Boken är inte bara till för dem som har startat eller driver ett förlag. Den är till för alla som skriver och vill bli författare. Kim är väldigt uppmuntrande och knuffar en i rätt riktning - att aldrig ge upp. 

Så om du har många frågor om ditt författande  kan jag varmt rekommendera denna bok! Jag har plockat fram den många gånger när jag har funderat över något och lagt ifrån mig den nöjd över att jag funnit svaret jag sökte, istället för att fortfarande känna mig frustrerad. 

----------------------------

This is a review about a swedish book for writers. Therefore I will not write about it in english since it's not published in english.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...