tisdag 22 januari 2013

Measuring books.

Större delen av gårdagen gick åt till att mäta böcker! Det handlade om allt från att ta reda på vilken storlek min bok ska ha till inlagans marginaler. Upptäckte att det kan varierar rätt mycket, så jag körde på det som tilltalade mig mest. Själva boken kommer att vara 135x210 mm, vilket kändes alldeles lagom. Sedan när jag bestämt mig för vilka marginaler jag ska ha, satte jag igång med att överföra manuset till Indesign. Från början trodde jag att boken skulle hamna på cirka 300 sidor, men nu tror jag att det blir närmare 350 sidor med de inställningar jag valt. Vem vet, jag kanske blir överraskad igen. :)

----------------------------------

Most of my day yesterday was about measuring books! It was about finding out what size my book will have and figure out the marginals for the body. I discovered that it can vary a lot, so I went for what felt best. The book will be 135x210 mm, which feels just enough. After deciding the marginals I started to transfer the script to Indesign. From the begining I thought my book will have about 300 pages, but know I think it will land on about 350 pages with the settings I have chosen. Who knows, maybe I'll get surprised again. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...